marți, 25 august 2009

Cate ceva despre parfumuri



Parfumul e o cale de a comunica in momentul in care il faci cadou, e o cale de a te simiti bine in propria piele atunci cand il alegi pentru a-l purta la un eveniment, iti da incredere, iti da speranta si te invaluie in mister si placere cand o simpla pulverizare iti gadila placut toate simturile.

Parfumurile in principiu, sunt impartite pe grupe, cum ar fi:

1. Oriental

2. Floral-Oriental

3. Floral

4. Fructat

5. Green

6. Chypre, citrice+lemn

Si sunt o combinatie de alcool cu uleiuri pure, uleiuri esentiale, flori, fructe , specii de licheni, etc
Totul sta in precizie, in mixarea mai multor uleiuri si alte componente care fac la final parfumul ideal.
Fixarea esentelor este data de cateva esente respectiv santalul, vanilia, balsamul de Peru, etc si de regula ca baza se foloseste musk, ambra, rasinoase.
Detaliile sunt informative , ele pot suferi modificari in functie de casa de parfumuri, de creator, de reteta cheie.

Esentele se pasteaza in sticlute brune cu capac pentru cel putin 3-4 saptamani, timp in care acestea isi mai schimba aroma pana la produsul final.
Fiind deja ambalat si gata pentru vanzare, parfumurile tind sa aiba mirosuri diferite chiar si dupa 2-3 luni de utilizare, aici contribuind factorul important: PH ul.
Nu la toti se potriveste acelasi parfum si nu la toata lumea sunt recomandate parfumurile tari.








Parfumurile personalizate


Parfumurile personalizate sunt imaginea unica a unei persoane redata prin combinarea de esente potrivite.
Intentia mea e sa creez parfumuri speciale reprezentative , care sa aduca un plus de valoare, de mister.
Nu vorbesc aici de acele parfumuri personalizate, ex. Clive Christian, (creatorul parfumului No 1 , cel mai scump parfum din lume, care pe comanda realizeaza esenta personalizata  pentru numai putin de 50.000 euro),  ci vorbesc despre placerile simple si de bun gust create pentru a desavarsi un muritor de rand, asa ca mine.
La aceste case de marca, se adauga implicit si  designul creat pentru sticluta ce va pastra  parfumul  magic, costurile de publicitate, de marketing, de brand si la final costul elixirului in sine.
Important la aceste  parfumuri personalizate este ca nu pot si nu vor respecta un tipar clasic, ci  va respecta propria personalitate a purtatorului.

Avand cateva detalii referitoare la o anumita persoana se poate face o recomandare, in ton cu personalitatea si gusturile celei/celui care il va purta.





Crearea unei esente



Aveti mai jos un ghid de clasificare a uleiurilor  folosite in crearea de esente.





Note de baza: dafin, smirna, cedru, scortisoara, cuisoare, tamaie, muscata, ghimbir, iasomie, muschi de padure, licheni, patchouli, santal, seminte de tonka, vanilia, vetiver...

Note de mijloc: angelica, busuioc, musetel, lamaie, lavanda, oregano, lotus, mandarin, piper, menta, pin, brad, trandafir bulgaresc, trandafir salbatic, rozmarin, salvie, frunze de tutun, tuberoze, violete, Ylang-Ylang, eucalipt, floarea pasiunii...

Note de varf: bergamota, coriandru, lamaie, portocala de Sicila, lemn de ceai...
Baza o reprezina fixarea si ultima aroma ce o va resimti parfumul, mijlocul se va intrepatrude intre cele de la baza cu cele de varf, iar varful reprezinta prima impresie pe care ti-o faci asupra unei esente.

O reteta clasica de Colonie ar fi cam asa:

250 ml- alcool etilic
250ml- apa distilata
4/5 picaturi ulei esential de lamaie
10 picaturi ulei esential de lavanda
10 picaturi de ulei esential de brad/sau orice alta rasinoasa

Se amesteca  alcoolul cu uleiurile si se lasa cam 48h, dupa care se adauga apa distilata si se lasa 3-4 saptamani. De regula se agita zilnic pentru cateva secunde si se pastreaza in sticlute brune pana la aroma definitiva cand produsul va fi transferat in sticluta transparenta. 
De aici se poate experimenta in functie de uleiurile preferate, totul trebuie notat intr-un carnetel pentru a putea  reproduce esenta respectiva.


http://www.ultimate-cosmetics.com/beauty/homemade-recipes/perfumes.htm




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu